Lantlivsbutiken Mole Valley Farmers har verkligen lyckats. Inte bara att de prisats för bästa reklam utan för att de fångar vilket hjärta som helst. Vem vill inte gå dit och handla nu liksom?

En jordbruksaffär i Devon, Storbritannien har vunnit pris på EQUUS Film Festival i New York för sin reklamfilm, som bland annat visats på Horse & Country TV i England.

Inte en vanlig butik

Reklamfilmen för Mole Valley Farmers har inspirerats av filmen Night at the Museum (Natt på muséet) och har en rad duktiga djur i rollistan, som i hemlighet tar över en hel affär. Reklamfilmen gjordes av Equine Productions, med hjälp av frihetsdressyrproffset och tidigare Horse&Country-bloggaren Emma Massingale. Emma utbildade djuren i att utföra sånt som de anställda i affären gör. Dra ned säckar av foder från hyllorna och flytta kundvagnar med mera. Och man kan riktigt se hur kul hästarna har det!

Det här är andra året Emma Massingdale och Equine Productions har blivit uppmärksammade på den prestigefyllda festivalen, eftersom de vann priser för The Island Project och The Midnight Race förra året.

”Galna idéer”

– Det känns helt fantastiskt att vinna ytterligare en utmärkelse här i New York. Och att arbeta med Equine Productions är alltid lika kul men vi visste vilken utmaning det skulle bli när vi castade så många djur. Hästar, ponnyer och shetlandsponnyer, en anka, en kyckling och en hund. Men också väldigt underhållande om vi lyckades, säger Emma.

– Jag älskar att spåna fram galna idéer och att sedan se hästarnas fantastiska förmåga att få idéerna till verklighet. Du kan ju lära djur nästan vad som helst, men det är bara när de gör det på sina egna vis som det blir riktigt magiskt på film, berättar Emma.

Andy Skarzynski på Mole Valley Farmers sa att de var ”överlyckliga” över att vara inblandade i en så spännande och kreativ produktion.

– Vi är så stolta över att det har blivit erkänt på ett globalt stadium, säger Andy. Kombinationen av Emma Massingales briljanta förmåga med djur och Equine Productions filmkunskap skapade något väldigt speciellt, och vi kunde inte vara gladare i och med de reaktionerna som filmen tar emot, avslutar Andy.